Oogcontact - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu Oogcontact - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu

Oogcontact

Door: Luuk

Blijf op de hoogte en volg Luuk

01 Augustus 2018 | Spanje, Puente la Reina

Jaca - Puente la Reina, 132 km (2025), 1407 hoogtemeters, 35 graden


De dag duurde eigenlijk 30 kilometer te lang. De laatste 50 kilometer voerden door een verlaten gebied, met op de route maar één café. Toen waren mijn bidons al een tijdje leeg, want het was schroeiend heet, en dan gaan er vele liters water doorheen. Ik was gevloerd toen ik bij m’n hotel arriveerde en moest veel water aanvullen.

Maar het was een mooie, prachtige tocht; vooral het middendeel. Dat bevatte een paar kilometer grindpad, door de nauwe kloof van Lumbier. Een beschermd natuurgebied, en terecht. Je komt er via het tracé van een oude trambaan, en moet door een tunneltje dat aardedonker is. Gelukkig heb ik licht op m’n fiets en slaagde ik erin de uitgang van de tunnel en de ingang van de kloof te bereiken.

Daar cirkelden vale gieren rond, boven de Rio Irati, en tussen de hoge, nauwe rotswanden.

Twee ervan zo laag dat ik bijna oogcontact had. Toen ik m’n iPhone tevoorschijn haalde voor een foto maakten ze zich snel uit de vleugels.

  • 04 Augustus 2018 - 18:15

    Ellen:

    Waar een iPhone al niet goed voor is

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Puente la Reina

Luuk

Van Sauwerd naar Santiago in de zomer van 2018

Actief sinds 16 Juli 2018
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 8021

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

16 Juli 2018 - 31 December 2018

Van Sauwerd naar Santiago in de zomer van 2018

Landen bezocht: