Slaapfietser - Reisverslag uit Mont-de-Marsan, Frankrijk van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu Slaapfietser - Reisverslag uit Mont-de-Marsan, Frankrijk van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu

Slaapfietser

Door: Luuk

Blijf op de hoogte en volg Luuk

29 Juli 2018 | Frankrijk, Mont-de-Marsan

Cadillac - Mont-de-Marsin, 101 km (1708), 419 hoogtemeters, 30 graden

Slaapfietser

Een slaapwandelaar staat op terwijl hij slaapt en maakt een ommetje. Ik heb daar geen aanleg voor. Maar ik heb de neiging in slaap te vallen tijdens het autorijden, en nu ook tijdens het fietsen.

Vandaag gebeurde dat tussen Sore en Laprit, in les Landes. Kaarsrechte wegen, kilometers lang zonder een bocht, door eindeloze dennenbossen, bij windstil weer en een graad of 30. De volgende afslag pas na 41 kilometer, kondigde mijn GPS aan.

Gelukkig kwam er na heel lang wachten een gehucht met een café dat koffie schonk. Ik was de enige klant, maar ik was weer wakker.

En nu wat drinken in Mont-de-Marsan. Dat lukt met enige moeite, er is een pub open. Het meisje dat serveert zegt dat er een eindje verderop ook een restaurant geopend is.

In Marsan slaapt iedereen op zondag, zegt ze verontschuldigend.

  • 29 Juli 2018 - 19:30

    Ruud :

    Die rechte wegen en die dennenbossen (het is volgens mij een andere naaldboom, maar ik ben vergeten welke), zijn wel door Napoleon aangelegd! Van de bomen werd een sap afgetapt waar Terpentijn van gemaakt werd. Dat had hij schijnbaar hard nodig. Als je een iets minder saaie route had gekozen (iets oostelijker) dan was je langs de Notre Dame des Cyclistes gekomen bij Labastide d'Armagnac. Daar waren wij vorig jaar vlak na meneer Preud'homme.
    Maar nu mag je dus eindelijk weer het geaccidenteerd terrein in. Val je niet in slaap.
    Succes en hou die angsten in bedwang.

  • 29 Juli 2018 - 21:13

    Luuk:

    Morgen naar Oloron St Marie, weer een beetje wennen aan hellinkjes. En daarna de Somport op. Daar blijf ik wel wakker bij, verwacht ik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Mont-de-Marsan

Luuk

Van Sauwerd naar Santiago in de zomer van 2018

Actief sinds 16 Juli 2018
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 8017

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

16 Juli 2018 - 31 December 2018

Van Sauwerd naar Santiago in de zomer van 2018

Landen bezocht: