Op weg - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu Op weg - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu

Op weg

Door: Luuk

Blijf op de hoogte en volg Luuk

17 Juli 2018 | Nederland, Zwolle

Sauwerd - Zwolle, 112 km (112), 294 hoogtemeters, 29 graden

De reis naar Santiago de Compostela voerde al na vier kilometer langs de Heerlijkheid Harssens. En daarna via de Paddepoelsterbrug door de stad Groningen en naar fietsenmaker Stuurwold aan de Friesestraatweg. Want al tussen Sauwerd en Adorp was de linker fietstas achter los geschoten, en ik kreeg ‘m niet meer goed vast. Nieuwe fietstassen?
Niet nodig zei de fietsenmaker. Het busje van het greepje dat om de drager sluit was eraf. Hij had geen losse busjes. Wel tape. En hij wikkelde een stuk om de drager. Het paste precies.
Waar ik heen ging, vroeg hij, al wikkelend.
Santiago de Compostela.
Waar dat lag?
Noordwest Spanje.
Hij schudde zijn hoofd.
Hoeveel hij van me kreeg?
Weer schudde hij zijn hoofd en gaf me de rest van het rolletje tape. ‘Voor onderweg.’

De reis is begonnen!

  • 18 Juli 2018 - 16:38

    Arenda:

    Gelukkig. Het vertrouwen in het goede van de mens heeft weer een boost gekregen. Succes verder. Ik ben benieuwd wat je verder meemaakt. Liefs Arenda

  • 18 Juli 2018 - 17:06

    Judith:

    Tja, ducttape en tie raps, dat moet elke padvinder bij zich hebben!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Van Sauwerd naar Santiago in de zomer van 2018

Actief sinds 16 Juli 2018
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 7924

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

16 Juli 2018 - 31 December 2018

Van Sauwerd naar Santiago in de zomer van 2018

Landen bezocht: