Over veel bergen - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu Over veel bergen - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Luuk Hajema - WaarBenJij.nu

Over veel bergen

Door: Luuk

Blijf op de hoogte en volg Luuk

09 Augustus 2018 | Spanje, Santiago de Compostella

Palas de Rey - Santiago de Compostela, 78 km (2820), 1448 hoogtemeters, 20 graden

De weg naar Santiago gaat over veel bergen, tot op de laatste dag, het laatste uur. De bergen zijn sterker en groter dan ik. Om ze te beklimmen moet ik slimmer zijn.

Dat klinkt Van Gaals, maar klimmen is een kunst. Nederlandse schaatsers moesten vroeger in gesprek met het ijs van coach Henk Gemser. Fietsers moeten in gesprek met de berg en aanvoelen wat hun lichaam aan kan. Dat is veel, maar er zijn grenzen. Dus niet als een wilde de helling op, maar kalm en weloverwogen. Dan is er op weg naar Santiago geen berg te hoog, geen helling te steil.

Ik vind het mooi dat het weer is gelukt. Ik ben er blij mee.

En ik vind het heel knap dat Sjon het ook heeft gehaald, zonder haperingen.

Morgen gaan we samen verder naar het einde van de wereld.

  • 09 Augustus 2018 - 21:56

    Wim Zijlstra:

    (Weer) een fantastische prestatie, met - dat moet wel - een hoog gemiddelde qua dagelijkse afstand. En dat ondanks de (soms 'schroeiende') hitte. Vandaag werd het dus koeler. Hier ook.
    Veel groeten, ook voor Sjon!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

Luuk

Van Sauwerd naar Santiago in de zomer van 2018

Actief sinds 16 Juli 2018
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 7908

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

16 Juli 2018 - 31 December 2018

Van Sauwerd naar Santiago in de zomer van 2018

Landen bezocht: